22 Şubat 2012 Çarşamba

PİTA EKMEĞİ


Merhabaaa....
Nasılsınız bakalım.... :)
Ben iyiyim hamd olsun...
Sadece donuyorum o kadar :)
Zaten mart ayı eşittir Reyyan'ın donması demek :)
Bizim evin cephesi yön itibariyle soğuk oluyor
Kafamı bi uzattım acayip esiyor
Pazara da gitmek lazım
Anneme diyorum boşver gitmeyelim dışarsı buz gibi esiyor...
Dolap tamtakır kuru bakır olunca mecbur gitmek te lazım
Giyindim sarıldım sarmalandım ( görek kutuplarda yaşıyorum sanıcak :) ) çıktım dışarı
Eeee hani rüzgar soğuk nerde :)
Mis gibi hava...
Yani gökdelende otursak dicem yukarsı dağ havası ama öyle de değil :)
Vel hasıl herzaman kafayı dışarı çıkartıp havayı koklamak her zaman işe yaramıyor :)
Yarına nasipse eminönü'ne gidicem... Takı malzemeleri alıcam
İnşaAllah güzel kristaller bulurum :)

*****



Neyse en ekmeğime geliyim....
Aslında bu ekmeği yapalı epeyce bir vakit oldu...
Ve ben tarifini yayınlamayı unutmuşum...
Aynı bildiğiniz döner ekmeği gibi oluyor...
Ben ekmeğin arasına kıyma kavurup yedim :)
Karnıyarık içi yani :)
Hadi ben malzemeyi veriyim :)


MALZEMELER:

1 su bardağı ılık süt
 Yarım su bardağı ılık su
Yarım su bardağı ılık yoğurt
1 pkt. kuru maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Un

Un,maya,şeker ve tuzu bir kapta karıştırıp ortasını havuz gibi açın.
Ortasına süt,su ve yoğurdu ekleyip kenarlardan un alarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun.
Hamuru ılık bir ortamda mayalandırın...
Mayalanan hamurdan büyükçe parçalar kopartıp yuvarlayın..
Merdaneyle çay tabağından biraz büyükçe açın.
Yağlanmış tepsiye dizin.
10 dakika tepsi mayasının gelmesini bekleyin.
Önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirin....
Soğuyunca servis yapın.
Afiyet olsun...


50 yorum:

  1. Reyyan'cığım, nasıl güzel bir görüntü o öyle. Hazır ekmek sandım önce. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ÇOK GÜZEL BEN BU EKMEĞİ ÇOK SEVERİM.ELİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  3. Hep hazır alıyordum. ekmekler çok güzel görünüyor. tarifini deneyeceeğim :)

    YanıtlaSil
  4. bir haftadır diyetteyim canım az kaldı bozacam diyetimi enfes:)

    YanıtlaSil
  5. Al bendende o kadar.Üşüyenler listesine benide ekleyebilirsin.Hemde Antalyada:))ekmekler nefis görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Wow very rich!!!
    Besos, desde España, Marcela♥

    YanıtlaSil
  7. ben bayildim bu ekmeklere harika hazir gibi.ellerine saglik,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  8. bende aynı sen gibi üşüyorum bu kış...bugünde hatta dışarısı soğuk gibiydi ama çıkınca bahara benzer bi hava vardı....çok güzeldi..yinede azda olsa üşüdüm nede olsa kış canıım:))

    pita ekmeğin nefis..çok güzel görünüyor canım..

    YanıtlaSil
  9. süper..ve süper..ellerine sağlık hamarat arkadaşım..

    YanıtlaSil
  10. Bende yapmistim, harika oluyor

    YanıtlaSil
  11. bende hazır sandım önce çok güsel görünüyor.tarif için teşekkürler ...ve afiyet olmş :)

    YanıtlaSil
  12. Pita yapmayı çok seviyorum.
    Nasıl güzel olmuş, ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Canim ellerine saglik afiyetler olsun .Hayirli aksamlar .

    YanıtlaSil
  14. Offf,nefis görünüyor,sıcak sıcak olcaktı şimdi,tereyağ sürüp çayla yemesi ne güzel olurdu.
    ilk fırsatta yapmak isterim iznin olursa,
    ellerine sağlık.

    sevgilerimle,şeri...

    YanıtlaSil
  15. içersi sıcak olunca bir anda dışarısı soğuk gelebiliyor insana :)aman dikkat edin siz genede üşütmeyin:))
    ekmeğinizde çok lezzetli görünüyor o hazır olanlardan birini ben alıyorum canım ellerine sağlık çok öptüm sevgiler:))

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık..canım..sevgiler,hayırlı günler:))

    YanıtlaSil
  17. çok güzel olmuş bu pitalar bayıldım!

    YanıtlaSil
  18. Merhaba, çok güzel yapmışsınız elinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. çok severim ben bu ekmeği canım.gerçekten çok güzel olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. çok güzel görünüyor helede tam buğday unundan olursa.sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Aynen bizim evde hep soğuktur ve bende bir türlü ısınamıyanlardanım..
    İnsanın uzanıp bir ısırık atası geliyor.
    Ellerine sağlık canım..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  22. beyaz hanımeli,teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  23. Hülya, artık hazır almana hiç gerek yok :)

    YanıtlaSil
  24. fikir projeleri, boşver diyeti amaaaaaan :)

    YanıtlaSil
  25. limon çiçekleri, yazın çok arıcaz bu günleri ama dimi :)

    YanıtlaSil
  26. Disal, kar geri geliyormuş sanırım :)

    YanıtlaSil
  27. lezzet sefası, seninde eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  28. dikiş dersi, teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  29. Emel, arasına da ne istersen koyy sonra hopp mideye :)

    YanıtlaSil
  30. sevgilerimle, bak benimde canımı çektirdin şimdi :)

    YanıtlaSil
  31. elifin defterinden, inşaAllah katılırım canım :)

    YanıtlaSil
  32. fatma, üşüttüm sanırım :)

    YanıtlaSil
  33. Seçil, bende çok sevdim o iki tabağıda ben yedim :)

    YanıtlaSil
  34. otuzundansonra, tam buğday unuyla denemdim denemek lazım :)

    YanıtlaSil
  35. hayat cafe, ben bi kan sayımı yaptırıcam sanırım :)

    ısırık değil hepsini veriyim :)

    YanıtlaSil
  36. bu kış hiç ısınamadık ki:)

    ekmekler harika olmuş sıcak sacak bende tereyağ sürmesini severim:) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  37. reyyancım ellerine sağlık canım
    çok güzel tereyağımla geldim
    mmm mis canım
    muhabbetle
    :)

    YanıtlaSil
  38. Eline sağlık böyle içi boş kabarması için üste yakınmı pişmesi lazım fırında...Öyle duymuştum sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben normal katta pişirdim canım

      fırını turboya ayarladım

      Sil
  39. Allah Allah yorum yazıyordum birden kayboldu :/ Silindi mi gitti mi anlamadım.
    Bugünlerde ekmek ve çorba tarifleri denemek istiyorum.Bu tarif harika görünüyor ellerine sağlık canım.Tarifler birbirinden güzel,yüreğine elem gelmesin İNŞALLAH..

    YanıtlaSil
  40. ne kadar kalinlikta acmak lazim.

    YanıtlaSil
  41. Unu aşağı yukarı nekadar koyuyorsunuz?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...